Stresscoaching voor jou

Ik help jou bij het (her)vinden van een gezond stressniveau.

Stress heeft een sterk negatief imago. En dat is enerzijds begrijpelijk, omdat ongezonde stress negatieve gevolgen kan hebben. En anderzijds is het niet terecht omdat stress een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling, creativiteit, prestaties en het plezier van mensen.

Ik help jou bij het (her)vinden van een gezond stressniveau.

Heb jij last van ongezonde stress?

Het belangrijkste is te beseffen dat iedereen te maken kan krijgen met ongezonde stress. Onder het motto: ‘voorkomen is beter dan genezen’ is het belangrijk te weten welke signalen duiden op ongezonde stress. Belangrijk is om niet alleen naar je eigen lichaam te luisteren maar ook signalen die je vanuit je omgeving krijgt serieus te nemen.

Herken je één of meerdere van deze signalen?

  • Slapeloosheid
  • Lusteloosheid
  • Gejaagd gevoel
  • Gevoel te moeten huilen
  • Angst voor de toekomst
  • Spanningshoofdpijn
  • Pijn op de borst
  • Spanning in nek en schouders
  • Verstrooidheid
  • Minder of juist meer eten
  • Voortdurend piekeren

Klik hier voor meer signalen

Dan kan het zijn dat je op dit moment te maken hebt met een ongezond stressniveau en is het tijd om in actie te komen.

Hoe ondersteun ik je bij het ontspannen omgaan met stress?

De kern van het ontspannen omgaan met stress wordt gevormd door het versterken van je persoonlijke veerkracht. Want hoe veerkrachtiger je bent, hoe beter je om kunt gaan met stressvolle situaties. Maar ook hoe beter je invulling kunt geven aan groei, ontwikkeling en eigenwaarde.

In mijn coaching maak ik o.a. gebruik van RET (Rationeel Emotieve Therapie). Dit is een veelgebruikte en succesvolle methode waarmee je leert je gezonde verstand nog beter te gebruiken. Daarnaast maak ik gebruik van de principes van Korte Oplossingsgerichte Therapie (KOT). KOT is een methode waarbij de oplossing in plaats van het probleem centraal staat.

Wanneer is stress coaching iets voor jou?

  • Je bent je bewust van signalen die wijzen op ongezonde stress en je wilt dit ombuigen naar gezonde stress.
  • Je hebt een burn-out en/of last van sombere gedachten of angst.
  • Je zoekt een coach die jou helpt met voor jou lastige situaties.

Meer weten over hoe een coachingstraject eruit kan zien en wanneer dit iets voor jou is?

Klik dan op één van de volgende tegels.

Ongezonde stress

Je hebt al langere tijd last van (ongezonde) stress. Je merkt dat je werk eronder begint te leiden en je er thuis ook last van hebt. Je krijgt het ook steeds meer terug uit je omgeving. Wellicht slaap je slecht, voel je je gespannen en begin je ook fysieke of mentale klachten te krijgen. Je wilt hier graag van af en op een ontspannen manier om kunnen gaan met stress.

Bekijk het coachingstraject

We beginnen met een intake van ongeveer 1 uur. We maken kennis met elkaar en ontdekken wat je graag wil bereiken. Als ik het idee heb dat ik je daadwerkelijk kan ondersteunen bij het bereiken van je doel, maken wij een vervolgafspraak.

Het coachtraject is maatwerk. Omgaan met stress verhogende gedachten en een gezonde leefstijl maken altijd onderdeel uit van het traject.

De lengte van het vervolgtraject varieert en is sterk afhankelijk van je doelstelling, de tijd die nodig is om je nieuwe inzichten in de praktijk te brengen én je inzet. Reken op ongeveer vijf tot tien sessies.

Burn-out en sombere gedachten of angst

Je hebt stress gerelateerde klachten als een burn-out, sombere gedachten of angst. Je hebt hulp nodig om je klachten te verminderen en je bent op zoek naar een expert die je helpt je energie weer terug te vinden.

Bekijk het coachingstraject

We beginnen met een intake van ongeveer 1 uur. We maken kennis met elkaar. Als ik het idee heb dat ik je daadwerkelijk kan ondersteunen, maken wij een vervolgafspraak.

Het traject is er in de eerste plaats op gericht de stressklachten te verminderen en aandacht te besteden aan je leefstijl. In het tweede deel besteden we aandacht aan sterk negatieve gevoelens als boosheid, miskenning, somberheid of angst. Het laatste deel heeft betrekking op het in de praktijk brengen van hetgeen je hebt geleerd en het verminderen van het risico van terugval.

De lengte van het vervolgtraject varieert en is afhankelijk van de tijd die nodig is om je nieuwe inzichten in de praktijk te brengen, de energie die je hiervoor hebt en je inzet. Reken bij een burn-out op 12-14 sessies exclusief aanvullende modules als bijvoorbeeld ‘werkhervatting’ en ‘vermoeidheid’.

Omgaan met lastige situaties

Je merkt dat je bepaalde situaties lastig vindt om mee om te gaan. Je ervaart bijvoorbeeld stress bij specifieke werkzaamheden of situaties, die je functioneren beïnvloeden en je zelfvertrouwen ondermijnen. Denk aan omgaan met kritiek, voor jezelf durven opkomen, keuzes maken, op je eigen kwaliteiten vertrouwen, omgaan met tegenslagen of onzekerheden, etc.

Bekijk het coachingstraject

We beginnen met een intake van ongeveer 1 uur. We maken kennis met elkaar en ontdekken wat je graag wil bereiken. Als ik het idee heb dat ik je daadwerkelijk kan ondersteunen bij het bereiken van je doel, maken wij een vervolgafspraak.

Het coachtraject is maatwerk. Het denken in oplossingen en het vriendelijk omgaan met je zelfcriticus zijn vaste onderdelen.

De lengte van het vervolgtraject varieert en is sterk afhankelijk van je doelstelling, de tijd die nodig is om je nieuwe inzichten in de praktijk te brengen én je inzet. Reken op vijf tot tien sessies.

Neem contact met mij op, dan maken we een afspraak om kennis te maken.

Contact